Πίνακας εξωφύλλου: Γιώργος Σαπουνάς, ξυλομπογιές σε χαρτί Α4
Η Αριστερά είχε πάντα ως όπλα για να αντιμετωπίσει την εργοδοτική και την κρατική αυθαιρεσία, την απεργία και τη διαδήλωση.
Οι σημερινές κινητοποιήσεις, με την απίστευτη μαζικότητα σε όλη την Ελλάδα, έδειξαν ότι στην κρατική αυθαιρεσία δεν αντιδρά πλέον μόνο ο κόσμος της Αριστεράς. Μακάρι όλοι και όλες που μετείχαν να ψήφιζαν κόμματα της Αριστεράς. Η πολιτική και η κοινωνική συμπεριφορά οπότε και η καθημερινότητα μας θα ήταν διαφορετική, σε όλα τα επίπεδα.
Το ζητούμενο, για την οργανωμένη Αριστερά σε κάθε σχηματισμό της, είναι τι θα κάνει με αυτόν τον κόσμο «αύριο» όταν τα πανό θα μπουν σε αποθήκες και οι παρέες των ανθρώπων έχοντας εξαντλήσει το θέμα «πόσοι ήμασταν σήμερα» ψάχνει να βρει «τι κάνουμε αύριο». Όταν η συζήτηση τελειώσει, η παρέα διαλυθεί, και ξανανοίξει η τηλεόραση.
Εκεί πρέπει να είναι ο στόχος.
Είναι περιττό να αναφερθούμε εδώ για τον ρόλο των ιδιοκτητών των μέσων ενημέρωσης και των καλοπληρωμένων υπαλλήλων τους. Η προπαγάνδα δεν έχει μείνει μόνο στα ειδησεογραφικά προγράμματα αλλά διοχετεύεται σε προγράμματα «ποικίλης ύλης» και πρόσφατα σε «σατιρική εκπομπή».
Οι ιδιοκτήτες αυτών των μέσων έχουν 3 πηγές εσόδων:
Την εξυπηρέτηση συμφερόντων άλλων εταιρειών τους μέσω πιέσεων, τους διάφορους Πέτσες που άμεσα ή έμμεσα τους παρέχουν χορηγίες και τη διαφήμιση.
Στο χέρι μας είναι να τους στερήσουμε ή έστω να περιορίσουμε τη μία απ’ αυτές: τη διαφήμιση.
Ταυτόχρονα να διοχετεύσουμε την αγανάκτηση του κόσμου, που όπως και να το κάνουμε έβλεπε, βλέπει και θα βλέπει τηλεόραση με οποιοδήποτε πρόσχημα ή δικαιολογία σε ενός είδους «ακτιβισμό»
Ποιο θα μπορούσε να είναι το νέο όπλο;
Μποϋκοτάζ στα προϊόντα που διαφημίζονται σε καθαρά προπαγανδιστικά προγράμματα ή σε εκπομπές όπως αυτή που όσοι και όσες είδαν πριν από λίγες ημέρες, αγανάκτησαν.
Ας μη περιμένουμε κάποιος ή κάποιο να οργανώσει ένα κίνημα, δεν θα γίνει ποτέ όχι μόνο για λόγους οργανωτικής ικανότητας.
Ας το κάνει ο καθένας και η καθεμία μόνος του και μόνη της, λέγοντας το όμως και στον διπλανό του, τον φίλο, τον συγγενή, τον συνάδελφο.
Κι αν θέλει ας το γράψει και σε κάποιο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιεί. Αντί να γράφει «ο τάδε είπε αυτό» ας γράφει «στην εκπομπή του τάδε έπαιξε διαφήμιση το δείνα προϊόν και για 3 μήνες δεν θα το αγοράσω.
Αυτό θα τους πονέσει πολύ.
Σκέψεις, κρίσεις, απόψεις δεκτές στο [email protected]
Θα δημοσιευτούν, συγκεντρωμένα, όσα κείμενα πληρούν τις προϋποθέσεις δημοσίευσης