27.1 C
Galatsi
Σάββατο, 22 Ιουνίου, 2024
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

    Η αυριανή Webex είναι απλώς απαράδεκτη

    Ημερομηνία:

    -- Διαφήμιση --

    Σημείωμα της Αγγέλικας Σαπουνά

    Το να μην κάνουμε τηλεκπαίδευση στα σχολεία τις ελάχιστες μέρες που δεν λειτουργούν λόγω χιονιού ή άλλων «ακραίων φαινομένων» είναι απλώς λογικό και ανθρώπινο.

    Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ εξηγεί με σαφήνεια τους λόγους. Ωστόσο αντιπαρατίθεται από κάποιους η ανάγκη των εργαζομένων γονέων, συχνά με τηλεεργασία και οι ίδιοι, το σχολείο να απασχολεί τα παιδιά του όσο εκείνοι εργάζονται.

    -- Διαφήμιση --

    Καλό, λοιπόν, εδώ είναι να θυμίσουμε ότι:

    α) ο λόγος ύπαρξης του σχολείου δεν είναι η απασχόληση των παιδιών την ώρα της εργασίας των γονέων, αλλά η μόρφωση, η κοινωνικοποίηση, η διαπαιδαγώγησή τους, και

    -- Διαφήμιση --

    β) πρέπει ως εργαζόμενοι/ες να απαιτούμε περισσότερες γονικές άδειες τις ημέρες που χρειάζεται να φροντίσουμε τα παιδιά μας, πρέπει να το διεκδικούμε κι εμείς και τα συνδικάτα και οι πολιτικές δυνάμεις, και όχι να μπαίνουμε στη λογική του «ξεφορτώματος».

    Η αυριανή Webex είναι απλώς απαράδεκτη.

    Το κείμενο της Ανακοίνωσης της ΟΛΜΕ

    Η υποκριτική «μέριμνα» του ΥΠΑΙΘ είναι μία ακόμα επικοινωνιακή φούσκα

    Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. προσπαθώντας να πείσει την κοινωνία ότι έχει μεριμνήσει για τα πάντα και ότι όλα είναι έτοιμα, με εντολές μέσω απλών μηνυμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης στην αργία του Σαββατοκύριακου προκειμένου τα σχολεία να λειτουργήσουν από αύριο, παρά την κακοκαιρία, με… τηλεκπαίδευση κι απαιτεί με εντολές της τελευταίας στιγμής να δημιουργηθεί μια ψευδής εικόνα ομαλότητας.

    Η αλήθεια είναι ότι τέτοιοι σχεδιασμοί, χωρίς να έχουν λάβει υπόψη κρίσιμες παιδαγωγικές  και κοινωνικοοικονομικές παραμέτρους, θα δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα από όσα θεωρητικά προσπαθούν να λύσουν.

    Δε λαμβάνουν υπόψη τους ότι στις ελάχιστες ημέρες που μπορεί να κρατήσει η κακοκαιρία:

    • Η σύνδεση στο διαδίκτυο σε κάποιες περιοχές είναι προβληματική, με αποτέλεσμα η μετάδοση του μαθήματος να είναι αδύνατη;
    • Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι δεδομένο ότι έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τηλεκπαίδευση με ίδια μέσα ούτε ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση στις σχολικές τους μονάδες, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν ισχυρές συστάσεις αποφυγής μετακινήσεων από την Πολιτική Προστασία;
    • Οποίος έχει στοιχειώδη επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία γνωρίζει ότι είναι πρακτικά αδύνατον να ψηφιοποιηθεί και να προσαρμοστεί  για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης το εκπαιδευτικό υλικό μέσα σε 24 ώρες. Ειδικά όταν ζητά το υπουργείο αυτή η διαδικασία να γίνει Κυριακή είναι εξοργιστικό. Εκτός αν το υπουργείο θεωρεί εκπαιδευτική διαδικασία την τηλεαπασχόληση των μαθητών που το πιθανότερο είναι εκείνη την ώρα να «χαζεύουν» τα χιόνια από το παράθυρο του σπιτιού.
    • Πόσοι υπολογιστές πρέπει να υπάρχουν σε κάθε σπίτι για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες σε τηλεκπαίδευση για εκπαιδευτικούς και μαθητές και για τηλεργασία των γονέων;
    • Γονείς εκπαιδευτικοί που θα πρέπει να φροντίσουν ταυτόχρονα και τα πολύ μικρής ηλικίας παιδιά τους πώς θα διδάξουν;
    • Κι αν υποθέσουμε ότι κάποια παιδιά και εκπαιδευτικοί μπορέσουν να πραγματοποιήσουν διαδικασίες σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, εάν δεν μπορέσουν όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν για αντικειμενικούς λόγους (έλλειψη εξοπλισμού, διακοπές ρεύματος, κλπ) η εκπαιδευτική διαδικασία των ημερών αυτών δε θα πρέπει να επαναληφθεί όταν επιστρέψουν όλοι στις τάξεις;

    Είναι βαθιά υποκριτικό και επικοινωνιακό το ενδιαφέρον της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. για απώλεια διδακτικών ωρών εξ αιτίας της κακοκαιρίας, τη στιγμή που ακόμα και σήμερα υπάρχουν κενά στα σχολεία και ενώ γνωρίζει πολύ καλά ότι είναι αδύνατη η ομαλή λειτουργία των σχολείων επιχειρεί για μια ακόμη φορά να φορτώσει τα πάντα στους εκπαιδευτικούς που συνεχώς απαξιώνει με την πολιτική της.

    Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αποσύρει όλες τις νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας και τις εντολές για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στα σχολεία που κλείνουν λόγω κακοκαιρίας.

                Τέλος, τονίζουμε ότι το σπίτι που ζούμε με την οικογένειά μας δεν είναι χώρος εργασίας. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι/ες να έχουμε η να διαθέτουμε ρεύμα, χώρο, εξοπλισμό, πρόσβαση στο διαδίκτυο κλπ. Η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών μέσων, η αδυναμία παροχής τηλεκπαίδευσης για τεχνικούς ή για παιδαγωγικούς λόγους  δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» για συναδέλφισσες/φους.

    Αγγέλικα Σαπουνά
    Αγγέλικα Σαπουνά
    Εκπαιδευτικός, PhD Kοινωνιολογίας και Πολιτικής της Εκπαίδευσης. Επικεφαλής της παράταξης Γαλάτσι από Κοινού

    ΜΟΙΡΑΣΤΕΊΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

    ΕΓΓΡΑΦΗ

    -- Διαφήμιση --

    ΠΡΟΣΦΑΤΑ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΑΡΘΡΑ

    Θέλουν να πουλήσουν ιστορικό διατηρητέο μνημείο

    Ερώτηση προς τους υπουργούς Εθνικής Άμυνας και Πολιτισμού, υπέβαλε...

    Ένα άρθρο πριν από τη συνέντευξη του Γιώργου Τσίπρα

    «Η δυσοίωνη αριθμητική του “νέου ΣΥΡΙΖΑ”» ήταν ο τίτλος...

    Ελπίδες από τη σκανδιναβική Αριστερά

    Του Γιόακιμ Χέγιερ για το Καμίνι. Τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών...

    Τι μας έμαθε η υπόθεση ενδοοικογενειακής βίας

    Ανάρτηση της Μαρίας Γιαννακάκη, αναδημοσιεύουμε με την άδεια της. Τι...
    -- Διαφήμιση --