Από τη σημερινή Αυγή
Από την οθόνη του υπολογιστή ή από το κινητό τηλέφωνο περνάει η ενημέρωση των νέων ανθρώπων για τα θέματα της επικαιρότητας, ενώ τα παραδοσιακά μέσα, ακόμα και η τηλεόραση, περιθωριοποιούνται και παίζουν δευτερεύοντα ρόλο.
Αυτό δείχνει η έρευνα σε άτομα ηλικίας από 17 έως 34 χρόνων που πραγματοποίησε η εταιρεία Palmos Analysis για λογαριασμό του Attica TV. Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο 8-12 Φεβρουαρίου 2023 σε δείγμα 1.067 ατόμων πανελλαδικά.
Η λειτουργία της ενημέρωσης επιτελείται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (42%) και τις ενημερωτικές ιστοσελίδες (38%), δηλαδή μέσω εφαρμογών στο Διαδίκτυο, σε ποσοστό 80% μεταξύ των νέων.
Την ίδια ώρα, μόλις το 10% της νέας γενιάς δηλώνει ως βασικό μέσο για την ενημέρωσή του την τηλεόραση, ενισχύοντας μια τάση που έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια. Επιβεβαιώνεται ότι το πεδίο στο οποίο δίνεται η μάχη για την πολιτική επιρροή και την ιδεολογική ηγεμονία έχει μετατοπιστεί για τα καλά από τα τηλεοπτικά κανάλια και τις ομιλούσες κεφαλές, στο Διαδίκτυο.
Καθώς η ενημέρωση από έντυπα μέσα, όπως οι εφημερίδες και τα περιοδικά, παραμένει χαμηλή (3%), όπως άλλωστε και από το ραδιόφωνο (2%), φαίνεται ότι οι λειτουργίες των μέσων αλλάζουν: μπορεί οι νέοι να μην ενημερώνονται από την τηλεόραση και το ραδιόφωνο, όμως πολλοί συνεχίζουν να βλέπουν τηλεόραση και να ακούν ραδιόφωνο όχι για ενημέρωση, αλλά για ψυχαγωγία.
Η TV και το ραδιόφωνο ακόμη δείχνουν πολύ δυσκίνητα για ενημέρωση μπροστά στην ταχύτητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook, Twitter, Instagram, TikTok κ.λπ.) και των ιστοσελίδων.