18.3 C
Galatsi
Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

    Ο ανιθαγενής αφήνοντας ένα δάκρυ να κυλήσει, απάντησε, ο χρόνος τελείωσε.

    Ημερομηνία:

    -- Διαφήμιση --

    Άποψη διαμορφωμένη από βιώματα. Γράφει ο Σταμάτης Σακελλίων, δημοσιεύουμε με την άδεια του

    Πέρασαν πολλά χρόνια από τότε που ήταν Υπουργός Εσωτερικών η Βάσω Παπανδρέου. Θα ερχόταν στην Κομοτηνή. Είχα πάει στους Ασώματους της Ροδόπης, είχα ραντεβού με ένα ηλικιωμένο ζευγάρι ανιθαγενών.

    Είχαν πάει πριν από χρόνια στην Πόλη να δουν τον γιο τους. Όταν γύρισαν τους περίμενε ένα χαρτί που ήταν η ταυτότητα του ανιθαγενούς, στα γαλλικά παρακαλώ. Το ελληνικό κράτος τους είχε αφαιρέσει την ιθαγένεια. Όταν ρώτησα τι περιμένουν από την Βάσω Παπανδρέου, ο ηλικιωμένος αγρότης κοίταξε το ρολόι και αφήνοντας ένα δάκρυ να κυλήσει, μου απάντησε, πως ο χρόνος τελείωσε.

    -- Διαφήμιση --

    Κι’ από τότε αυτό το δάκρυ είναι ένα κομμάτι μου.

    Γιατί όταν ένα κράτος δείχνει τόση μνησικακία απέναντι σε άκακους ανθρώπους, δεν απέχει πολύ να ακουστεί ως πιστολιά ο εκβιασμός. Αλλά ξέρετε όταν ματαιώνονται οι ζωές των ανθρώπων, τότε ενοχοποιούνται και οι λέξεις και οι ταυτότητες, τότε φτιάχνονται και νεολογισμοί, μα κάτι λησμονούν οι κατασκευαστές των λέξεων, πως ο άνθρωπος ο κάθε άνθρωπος, μιλά πρώτα από όλα την μητρική του γλώσσα και αυτή η γλώσσα συνέχει και την όλη ύπαρξη του.

    -- Διαφήμιση --

    Άρα λοιπόν αν η πρώτη γλώσσα είναι τα γαλλικά μην πείτε ότι αυτός ο άνθρωπος είναι από το Μπαγκλαντές, αν δείτε ότι η πρώτη γλώσσα είναι τα “ένοχα” τουρκικά, αν πει anne, μάνα δηλαδή, δεν είναι από την Κηφισιά ο άνθρωπος, έχει από την γέννα του άλλη συνείδηση.

    Και ο ανιθαγενής των Ασωμάτων, ήταν Έλληνας πολίτης, αλλά Τούρκος στην καταγωγή. Γιατί και ο μπαμπάς του ήταν Τούρκος και ο παππούς του και ο προπάππους του και πάει λέγοντας πίσω εκατοντάδες χρόνια. Όπως ο άλλος ήταν Πομάκος.

    Και όλα αυτά τα τιμαλφή του ανθρώπου, του κάθε ανθρώπου έχουν γίνει κουρέλια, κομμάτια και θρύψαλα στο όνομα του υποτιθέμενου εθνικού κινδύνου, στο όνομα των ψήφων της ακροδεξιάς, όλα τα αυτονόητα του Διαφωτισμού, γίνονται παρανάλωμα για το χειμωνιάτικό τζάκι σε ένα ορεινό χωριό της Ροδόπης.

    Ναι, η Λωζάνη μιλά για μουσουλμανική μειονότητα, αναγνωρίζει τις εντός της κείμενες εθνότητες, δεν μιλά για ελληνική μουσουλμανική μειονότητα, η ελληνική μειονότητα είναι στην Τουρκία, καμμία ελληνική μουσουλμανική μειονότητα δεν υπάρχει στην Ελλάδα.

    Τόσο απλά είναι τα πράγματα τόσο σαφή. Επειδή οι λέξεις όμως σημαίνουν μπορώ να ξαναδώ τον “Νονό”.

    Καμίνι
    Καμίνι
    Μέλος της συντακτικής ομάδας του KAMINI.GR

    ΜΟΙΡΑΣΤΕΊΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

    ΕΓΓΡΑΦΗ

    -- Διαφήμιση --

    ΠΡΟΣΦΑΤΑ

    ΣΧΕΤΙΚΑ
    ΑΡΘΡΑ

    Για το ΕΣΥ του 21ου αιώνα

    Του Γιάννη Καλομενίδη* καθηγητή Πνευμονολογίας Το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ)...

    Με την πένα βουτηγμένη στη χολή

    Χάρηκα χθες βράδυ όταν είδα μερικούς από τους φίλους...

    Για την Ευρώπη των εργαζομένων, των κινημάτων, του σοσιαλισμού

    Κείμενο του Τάκη Μαστρογιαννόπουλου «Ο μεγάλος συμπατριώτης σας Σαιν Σιμόν...

    Η “αγχωμένη” Αμερική σε κρίση

    Το ενδιαφέρον στοιχείο στο άρθρο του Αλέξη Παπαχαλά στην...
    -- Διαφήμιση --